I have this thing with flowers

07:44

Srce mi preskoči kad u proljeće zalutam u šumu i od nekud zamiriše bagrem. Ma kakvi slatkiši, mene je jednostavno namamiti bilo gdje grančicom bazge, bagrema ili lipe. Tuka!
I zašto nitko nikad nije napravio parfem s tim mirisima? Mislim da bi bilo puno lakše svima vama kojima je u tramvaju, ljeti, mučno od mog ulja od jasmina! Molim vas, ako netko zna za sličan parfem, neka mi obavezno javi!
Trenutno se bagrem šepiri u svojoj najljepšoj haljini, kičast i namirisan kao Kralj Sunce u najboljim danima Versalliesa. Ni bazga ne zaostaje, al o njoj ćemo drugom prilikom.






 A sad ću vam otkriti tajnu hvatanja esencije velikog kralja Bagrema: cvijetovi su jestivi i možete njihov miris zauvijek uhvatiti u sirupu, marmeladi ili čaju. Ili u ovom sladoledu.


Sladoled od bagrema

5 cvjetova bagrema
300ml slatkog vrhnja
80g šećera
100ml mlijeka
2 žutanjka
250g kiselog vrhnja
1 limun - korica

Bagrem berite po sunačnom vremenu daleko od ceste i naselja, negdje gdje su cvjetovi što čišći. Za ovo su nam potrebni ISKLJUČIVO cvjetovi, otgnite ih sa grančice u čistu staklenku i prelijte hladnim slatkim vrhnjem. Zatvorite i pustite u hladnjaku na 24h da se vrhnje aromatizira mirisom bagrema.
Sljedeći dan sve sastojke izmjerite i pripremite da su vam negdje na dohvat ruke. U posudu za kuhanje dobro procijedite vrhnje kroz pamučnu gazu. Ostatak vrhnja isperite sa stranica staklenke onim 1dcl mlijeka jer je svaka kap je dragocjena.






U posudu s mlijekom i vrhnjem dodajte šećer i stavite na laganu vatru da se zagrije, s tim da ne smije proključati.
U posebnoj posudi lagano pjenjačom samo promješajte žutanjke, zatim, kad se vrhnje zagrijalo, postupno, jaaaaaako polako, uljevajte vrhnje u žumanjke uz stalno miješanje. Vratite sve u posudu u kojoj se kuhalo vrhnje i ponovo na laaaganoj vatri, uz stalno miješanje, kuhajte dok se krema ne zgusne i postane slična pudingu, ali jako razvodnjenom pudingu.
Ovo je sve jako osjetljivo i svašta može krenuti krivo. Bitno je samo da sve radite polako i strpljivo i na laganoj vatri i sve će biti u redu!






Kremu preliti u čistu posudu za mješanje, tako će se prestati kuhati i malo ohladiti. Nakon 15-tak min hlađenja umješajte kiselo vrhnje i koricu limuna. Ako imate aparat za sladoled, ostavite kremu na nekoliko sati u hladnjaku prije pripremanja.
Ako ćete sladoled raditi "pješke", kao ja, onda ga spremite u zamrzivač i svakih pola sata dobro umutite mikserom da se razbiju kristali i da bude što kremastiji.





Ča-ro-bno, jel da? Sad probajte isto sa bazgom ili probajte sirup od bagrema. Radi se isto kao sirup od bazge, a za taj sam recept sigurna da ga i ovi moji vrapci na livadi znaju.
Danas najavljuju predivan dan, sve je zatvoreno, idealno za lutanje po šumi i branje, prije nego kiša koju najavljuju sljedeći tjedan, ispere svu pelud.

Ja ću danas sirup od bazge. Btw. jučer sam imala okršaj s babom koja mi je krala bazgu iz vrta: vidim ja nju, skoro pa visi sa drveta, doletim dolje i vičem "Gospođo, jel slađi sirup od ukradenog? Dajte mi recite gdje živite, pa da i ja dođem kod vas u vrt vidjet ima li šta zanimljivog!?" Propala je u zemlju od sramote.
Tako da ću danas bazgu jer babe!







xoxo













You Might Also Like

0 komentari

Like us on Facebook

Subscribe