Druga granola

18:36


Kao Nova Godina i to, pa ajd da spremim nešto zdravo, nakon svih tih kolača i blagdanskih stolova. A imali smo i PerunBožić pa je bilo jako puno bureka i peciva dok smo postavljali izložbu. Jedva sam dočekala svoje duge jutarnje kave i smoothie-e uz knjigu i heklanje.
Da se vratim na recept! Kako se u jednom trenutku u kuhinji od nekud stvorila kila domaćih lješnjaka i vrećica ušećerenog đumbira,  koju čuvam dulje vrijeme ( dofurala mi frendica iz Italije jednom, hvala ti Guđmundić, evo iskoristila sam ga) zbrojila sam dva i dva, dodala još par sastojaka i napravila svoju prvu granolu.




Zapravo, prva mi je izgorila jer sam zaboravila na nju na previsokoj temperaturi. Nemojte skidati reprodukcije davno preminulih majstora sa stranica Rijks muzeja dok je granola u pećnici, vjerujte mi, neće dobro završiti. Morate ju motriti kao jastreb i mješati svakih 5 minuta i ne preporučujem temperaturu iznad 80 °C.
Sad kad smo to apsolvirali, evo recept za moju drugu granolu uz još par natuknica na kraju.




Druga granola

150g lješnjaka
100g bundevinih koštica
100g suncokretovih sjemenki
200g zobenih pahuljica
50g suhih brusnica
50g ušećerenog đumbira
50g datulja
2 velike žlice meda
1 velika žlica kokosovog šećera
50ml maslinovog ulja
prstohvat soli

Lješnjake popržite na suhoj tavi par minuta, dok se ne odvoji vanjska opna, zamotajte ih u kuhinjsku krpu i nježno rolajte sve dok se ne oljušte, a zatim ih grubo nasjeckajte. Nasjeckajte đumbir i datulje. Med i šećer dodajte maslinovom ulju i dobro promješajte sve dok se med ne rastopi.
U većoj zdjeli dobro pomješajte sve sastojke osim brusnica, đumbira i datulja.
U međuvremenu zagrijte pećnicu na 80°C. Trebat će vam i jedan plići, široki pleh obložen papirom za pečenje.
Granolu rasporedite u tankom sloju i pecite oko 30min uz stalno mješanje (svakih 5-10min). Granola mora dobiti zlatno žutu boju. Pustite ju da se malo ohladi i dodajte ostatak sastojaka.





Slobodno promjenite, izbacite ili poduplajte bilo koji od sastojaka. Ako volite veće komade granole, promješajte ju samo povremeno ili ostavite u ugašenoj pećnici za još hrskaviju granolu. Zamjenite med za agavin ili javorov sirup ili izbacite zaslađivače skroz. Dodajte kokosovo ulje umjesto maslinovog. Očistite kuhinjske ormariće i dodajte sve orašaste plodove ili sjemenke koje nađete. Listići kokosa nisu loša ideja. Ili komadići čokolade, ali tek nakon hlađenja.
Suhe marelice, banane,grožđice.
Cimet.
Klinčići.
Vanilija.
Ok, shvatili ste!
Ja ju jedem ujutro sa jogurtom, muž s bademovim mlijekom. Posebno se veselim običnom sladoledu od vanilije s granolom gore.  Obavezno javite ako ju budete radili, želim znati kome je zagorila :)



xoxo








You Might Also Like

0 komentari

Like us on Facebook

Subscribe