Čokoladni heart attack

08:16

Upozoravam sve sa slabim srcem da ne gledaju fotke i ne čitaju sastojke recepta koji ću u daljnjem tekstu objaviti!




E tako, to smo obavili, a sad na priču koja kreće 2000-te godine kada je izašao prvi Elle magazin na hrvatskom jeziku. Točno se sjećam tog dana. Živjela sam u starom stanu, visokih stropova i škripavih parketa u samom centru grada. Sjedila sam za stolom u sobi, cimerica mi je farbala kosu, a ja sam pušila, listala Elle i obožavala svaku stranicu. 19 godina kasnije, nisam propustila niti jedan broj, ne pitajte!
Uglavnom, osim tipičnog Elle sadržaja, jedno vrijeme su izlazile nekakve kartice sa receptima, ali ne onim bezveznim, orahnjača, kremšnite receptima, nego maštovitim, finim, za koje nikad nisam imala novaca receptima. U to vrijeme nije bilo časopisa o hrani, nije bilo foodie-a ni food blogova, nije još krenuo ni Goli kuhar, pa si možete zamisliti koliko mi je to bilo bitno. Vjerovatno sam bila jedina koja je bila užasno razočarana kad su ih prestali izdavati.  
Ja vam te svoje kartice s receptima brižno čuvam u kutiji i povremeno, na slijepo, izvučem neki recept i pripremim ga vikendom. Pa sam sretna ko malo dijete i sjetim se prošle sebe kako bi bila ponosna. 
Ovo je jedan od tih recepata! Gledam ga već godinama i konačno je došao na red, ovaj vikend, za mužev rođendan. Dobra vijest je da nema glutena, a loša vijest je da ima svega ostalog u ogromnim količinama! Barem ćete znati od čega ste imali srčani :)  




Čokoladna markiza

120g tamne čokolade ( s najmanje 52% kakaa )
6 žumanjaka
170g šećera u prahu
300g maslaca
180g kakaa bez šećera
500g slatkog vrhnja
prstohvat soli

Pripremite kalup za tortu promjera 18cm. Premažite maslacem i stavite papir za pečenje na dno. Zanimljiv bi bio i manji kalup za kuglof ili za "srneći hrbat". Neka vam svi sastojci budu sobne temperature. 
Najprije otopite čokoladu na pari. Odvojite 50g šećera i sa oko 50ml vode prokuhajte 2min, odložite da se ohladi. 
Maslac također otopite na pari, skinite s vatre i dodajte preostali šećer, kakao, otopljenu čokoladu i prstohvat soli. Trebali bi dobiti sjajnu, viskoznu kremu.
Na pari, ručnim mikserom, miješajte žumanjke, polako dodavajući prethodno pripremljen sirup od šećera. Miksajte sve dok se žumanjci ne udvostruče i pretvore u svijetlo žutu, pjenastu kremu. Jako je bitno da je posuda na laganoj vatri i da ne dodiruje vodu jer ćete dobiti kajganu. Dobro bi bilo i da posudu, nakon što ju skinete sa pare, uronite u malo hladne vode, čime sprečavate daljnje kuhanje kreme. 
Odložite kremu da se malo ohladi, a za to vrijeme umutite šlag od slatkog vrhnja.
Pažljivo umješajte kremu od jaja, a zatim šlag, u smjesu maslaca i čokolade. Prebacite u pripremljen kalup i stavite u hladnjak na najmanje 3 sata. 




U receptu piše da je torta dovoljna za 6 osoba, vjerujte mi da  tih šestero ne bi bili gladni sljedeća tri dana, da samo jedu tortu. Meni se čini da bi bila najfinija uz još malo slatkog vrhnja i bobičastog voća, al poslužit će i malo veća žlica i kvalitetan PMS!
Ne brinite se ni za one bjelanjke preostale iz recepta. Zamrznite ih i iskoristite za Pavlovu ili puslice, bolje ispadaju od starih bjelanjaka, nego od svježih.




Javite mi impresije, ako se netko od vas odluči zamutiti ovu čokoladnu bombu. Želim vam jedan brzopotezan radni tjedan i čuvajte sebe i svoje uspomene.

xoxo


You Might Also Like

0 komentari

Like us on Facebook

Subscribe