Sladoled od jorgovana

11:18

Kako ja doživljavam proljeće: visibaba, šafran, jaglac, zumbul, narcis, tulipan, maslačak, ljubičica, jorgovan, iris,glicinija, božur, bazga.... Tako počinje. Za nastavak ne bi bilo dovoljno mjesta u jednom postu. Netko bi to trebao pažljivo popisati, od početka do kraja godine.
Najbolje je što je većina ti divota jestiva, pa svakog proljeća pokušavam smisliti neki novi recept u koji bi ugurala što više cvijeća. 




Prije par godina sam ( doduše iz drugog puta, na greškama se uči ) radila šećer od jorgovana. Ja volim te mirise od kojih ti se zavrti u glavi, a ovo je bila esencija sreće u staklenoj teglici spremna za moj čaj. Vođena tom idejom, odnosno mirisom, i novim aparatom za sladoled, pokušala sam zamrznuti tu sreću od jorgovana.




Odmah mi je na pamet pao sirup od bazge. Ja ga radim bez kuhanja, a cvjetove bazge namočim u vodi 24h prije dodavanja šećera. Međutim jorgovan baš nema toliku količinu peludi, pa sam se odlučila na drugačiji pristup. Zakuhala sam klasičan sirup od jednakih omjera šećera i vode i malo limunova soka i u to dodala šalicu cvjetova jorgovana, samo cvjetova, bez zelenih grančica i bez bubica :) Ostavila sam par sati da se okusi prožmu i da se sirup ohladi do sobne temperature i procjedila kroz gazu. 
Nemojte očekivati "slap in the face" okus, nego suptilan i delikatan, magičan sirup. Možete dodati i par borovnica zbog boje, ali nije nužno. Izdržat će i do par mjeseci na hladnom mjestu, a dodavati ga možete u šta god vam padne na pamet: čaj, koktele, na palačinke ili u slate s voćem. 




Odlučila sam ne komplicirati sa sladoledom i poslužiti se već isprobanim receptom:

Sladoled od jorgovana

2dcl vrhnja za šlag
1dcl kondeziranog mlijeka
1 dcl sirupa od jorgovana

Izmiksajte vrhnje za šlag i špatulom umutite ostale sastojke. Ako nemate aparat za sladoled stavite smjesu u zamrzivač i promješajte vilicom svakih par sati. Razbit ćete velike kristale i sladoled će biti puno kremastiji. Za intenzivniji okus i ljepši izgled pred kraj zamrzavanja dodajte još sirupa od jorgovana i ovlaš promješajte. 

Voila, smrznuta sreća od jorgovana. 
Kad bi barem proljeće trajalo cijelu godinu, a jorgovan cvijetao bez prestanka i izdržao dulje od 5 minuta kad ga stavim u vazu. Do tad, probajte malo rastegnuti uživanje, barem na kratko, ugasiti tehnologiju i samo biti.







You Might Also Like

0 komentari

Like us on Facebook

Subscribe