5.30 AM

16:55

Ono kad se probudiš u 5.30 ujutro i ispečeš kruh. So granny style! Što sam starija sve se više podsjećam na svoju pokojnu baku. I ona se, bidna, budila u 4.30 ujutro, ljeti i zimi. Najprije bi odvela ovce na ispašu, vraćala se doma i kuhala svima mlijeko, kavu, čaj i nešto malo doručka za na brzinu, da svi odu na posao siti. Zatim bi umjesila kruh, svaki dan. Nahranila kokoši, purice ili šta bi već imali u to vrijeme. Do tad bi već bila sredina jutra i spremala se marenda. U međuvremenu bi naložila vatru i stavljao se peći kruh, na komin, pod pekom, uvijek. I danas me miris dima vraća u djetinjstvo.



Često bi joj pomagala. Ona bi mijesila veliki kruh, a ja jedan mali, koji bi mi na brzinu prepekla na peći na drva. Obično bi unutra ostao malo sirov, pa i danas volim sirovo tijesto više od ičega. Dobra sam u tijestu, jako mi to leži, možda zbog bake, možda zbog pradjeda koji je imao mlin. I know my dough! I nikad se ne držim nekog recepta, sve radim od oka. 
Jutros sam ispekla raženi kruh, čist, bez dodatka bijelog brašna. Raženi kruh zna ispasti jako tvrd i nekako zbijen, pa ga se mora umijesiti u vrlo mekano tijesto. Par prstohvata soli i šećera, dvije žličice suhog kvasca i čaša tople vode je sve što ide od ostalih sastojaka. Tijesto se stavi na toplo i tiho mjesto, da se udvostruči. peče se na 200 stupnjeva oko sat vremena, ovisno o veličini kruha. 
Čim ga izvadim iz kalupa, umotam ga u čist stolnjak, da omekša kora i da se malo ohladi.


Jedva sam se suzdržavla da ga ne pojedem cijelog, odmah, još prije nego se ohladio. Bila ga je šteta ne ukomponirati u neki obrok. Pa sam složila sendviče od dimljenog lososa, svježeg sira i hrena, krastavaca i malo mladog luka. Jednostavan i no fuss subotnji ručak za kad vam se ništa ne da.


Baka bi bila ponosna. Ona me naučila svemu. Pečenju kruha, izradi sira. Znam da mi nikad neće trebati, ali znam i pomusti ovcu i zaklati kokoš. Znam napraviti vrhnje od mlijeka, znam biljke, i pitome i divlje, i za što je koja dobra. Znam plesti i heklati i vesti, znam šivati, sad već bolje od nje. Znam sve priče o vilama, vješticama i zvijezdama napamet. Dobro, za neke stvari je i dida zaslužan :)




xoxox

 

You Might Also Like

0 komentari

Like us on Facebook

Subscribe